mardi 23 février 2010

Marshmallow Girl


Voici ma deuxième page avec la collection Cupid de Pink Paislee. Le papier à pois colorés est un motif si enjoué que je n'ai pu résister à la tentation de l'employer comme fond. This is my second layout using the Cupid collection from Pink Paislee. That dotted paper is such a happy pattern, I couldn't resist using it as my background.

J'ai plissé une bande de papier pour donner une texture additionnelle à ma bordure. Ceci crée un contraste intéressant lorsqu'utilisé en combinaison avec de la dentelle de Prima. I pleated a strip of paper to give an added texture to my border. It creates an interesting contrast when paired with the Prima lace.


Les bordures transparentes autoadhésives sont très faciles d'emploi. J'aime bien l'effet qu'elles ont de donner l'impression d'être des bordures par décalques, mais elles s'appliquent comme des étiquettes autoadhésives normales, rendant leur emploi plus aisé. (Et je dois admettre que j'aime beaucoup le fait que plusieurs soient en français!) The clear border stickers are very easy to use. I like that they give the look of rub-ons, but they go on like regular stickers, making them easier to apply. (And I have to say - I love that some of them were in French!)


J'ai ajouté des "pop-dots" à l'étiquette bloc texte découpée pour ajouter un peu de relief. Sur cette photo vous pouvez voir la texture de l'étiquette imprimée sur toile. J'ai effiloché les extrémités pour donner encore plus de texture. I added pop-dots to the die-cut journaling block, for a little added dimension. In this shot you can also see the texture of the canvas patches. I frayed the edges to give it even more texture.


Matériaux / Supplies:
papiers / papers - Pink Paislee "Cupid" (Bow & Arrow, Bullseye, Hearts Bloom, Love Potion)
découpe / die cut - Pink Paislee "Cupid"
lettres / alphas - Pink Paislee "Bubblegum Whimsies"
bandes transparentes / clear border stickers - Pink Paislee "Cupid"
étiquette en toile / canvas tag - Pink Paislee "Cupid"
attaches parisiennes / brad - Pink Paislee "Cupid"
carton aggloméré / chipboard - American Crafts Thickers "Darling Accents"
dentelle / lace - Prima
fleurs / flowers - Prima
encre / ink - Ranger Distress Ink
crayon / marker - Staedtler Triplus Fineliner

1 commentaire:

Laney a dit…

I love the pleated paper with the lace!